Перейти к содержанию
кылышбай

Жетыру

Рекомендуемые сообщения

50 минут назад, Turkmen Aday сказал:

А меня думаете не задела сказка про то как старуха из нашего рода посыпала пеплом свою голову???  Первые начинают, потом обижаются!!!

Вы давайте тут ненаворачивайте . Я сам не табын но живу тут и знаю что табыны и адайцы между собой врождовали . Но никогда я не слышал чтоб табыны за туркмен против адайцев воевали и когда такое слышеш конечно горький осадок есть так как тот вклад который сделал Каратабын Богенбай для всего казахского народа и его род в голове не укладывается.  Как может один народ против своего же идти войной да еще с врагами.  А про подрод вы можете сами найти информацию как они получили прозвище КАРАЖОН . И там суть легенды такова что табыны воевали с туркменами . Жесток был тот батыр с туркменами что те дали ему прозвище.  А кто лучше или хуже это вопрос не уместен так как и адайцы и табыны это пальцы одной руки и давно уже стали одним народам.

  • Одобряю 1
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

4 часа назад, думан сказал:

а что именно имеют против Алшины в частности Адаицы к моим нагашлырга Табынам ? с тех пор много воды утекло , если  что  то было

 

Во-первых, табынцы - это так называемые "вр.и.о. торе" по всему Киши джузу (нокта агасы с ханской тамгой), значит уважаемый и чтимый род во всем джузе. Не каждый род удостоился такого звания. Таких всего три рода на три джуза.

Во-вторых, по башкирским преданиям знаменитый нирун Майкы происходит из табынцев, а не из уйсунов. Это тоже неплохо. )))

То есть каждый казахский род хорош и заслуженный по своему.

 

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

3 минуты назад, АксКерБорж сказал:

 

Во-первых, табынцы - это так называемые "вр.и.о. торе" по всему Киши джузу (нокта агасы с ханской тамгой), значит уважаемый и чтимый род во всем джузе.

Во-вторых, по башкирским преданиям знаменитый нирун Майкы происходит из табынцев, а не из уйсунов.

Каждый казахский род хорош и заслуженный по своему.

 

Не все табыны а таракты табын у них гребень и налог они собирали. казахи про них поговорку оставили : Ель жаманы таракты Ит жаманы баракты. Но эти два подрода живут в разных местах первые Хобдинский район а вторые Байганинский район Актюбинской области. И что бы сказать что они как то отличаются от других казахов нельзя кроме родовой принадлежности отличии нет . 

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

3 минуты назад, elimkaz сказал:

Не все табыны а таракты табын у них гребень и налог они собирали. казахи про них поговорку оставили : Ель жаманы таракты Ит жаманы баракты. Но эти два подрода живут в разных местах первые Хобдинский район а вторые Байганинский район Актюбинской области. И что бы сказать что они как то отличаются от других казахов нельзя кроме родовой принадлежности отличии нет . 

 

Может вы путаете их с "вр.и.о. торе" Орта джуза, с племенем таракты?

 

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

22 минуты назад, elimkaz сказал:

Вы давайте тут ненаворачивайте . Я сам не табын но живу тут и знаю что табыны и адайцы между собой врождовали . Но никогда я не слышал чтоб табыны за туркмен против адайцев воевали и когда такое слышеш конечно горький осадок есть так как тот вклад который сделал Каратабын Богенбай для всего казахского народа и его род в голове не укладывается.  Как может один народ против своего же идти войной да еще с врагами.  А про подрод вы можете сами найти информацию как они получили прозвище КАРАЖОН . И там суть легенды такова что табыны воевали с туркменами . Жесток был тот батыр с туркменами что те дали ему прозвище.  А кто лучше или хуже это вопрос не уместен так как и адайцы и табыны это пальцы одной руки и давно уже стали одним народам.

+100.

Про табына Бокенбая в точку!

  • Одобряю 1
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

6 минут назад, elimkaz сказал:

И что бы сказать что они как то отличаются от других казахов нельзя кроме родовой принадлежности отличии нет . 

 

"Нокта агасы" были выбраны табыны (Киши джуз), таракты (Орта джуз), джалаирф (Улу джуз) неспроста. 

Тому есть исторические предпосылки и основания - происхождение, принадлежность и/или причастность к чингизидам и т.д.

 

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

6 минут назад, АксКерБорж сказал:

 

"Нокта агасы" были выбраны табыны (Киши джуз), таракты (Орта джуз), джалаир (Улу джуз) неспроста. 

Тому есть исторические предпосылки и основания.

 

Я этот факт не отрицаю а всего лишь даю примечание что табыны из подрода таракты имеют тамгу гребень ханский атрибут власти . 

  • Одобряю 1
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

26 minutes ago, АксКерБорж said:

 

Во-первых, табынцы - это так называемые "вр.и.о. торе" по всему Киши джузу (нокта агасы с ханской тамгой), значит уважаемый и чтимый род во всем джузе. Не каждый род удостоился такого звания. Таких всего три рода на три джуза.

Во-вторых, по башкирским преданиям знаменитый нирун Майкы происходит из табынцев, а не из уйсунов. Это тоже неплохо. )))

То есть каждый казахский род хорош и заслуженный по своему.

 

Вы сейчас повторяете ошибку некоторых исследователей, пренебрегая шежире казахов и опираясь на шежире башкиров. 

Майкы би башкирских табынов мог быть тезкой уйшинского Майкы би. Хотя башкирские табыны к нашим скорее всего не имеют отношения.

У коныратов и жагалбайлы есть Мелде би, но это разные племена и соот-но разные личности. 

Если вы намекаете что табыны еще со времен Майкы бия, т.е. со времен ЧХ являются приближенным племенем к чингизидам - то бросайте это дело немедленно )))
Почему по вашей логике коныраты у казахов не роднились с чингизидами? 

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

18 минут назад, elimkaz сказал:

Я этот факт не отрицаю а всего лишь даю примечание что табыны из подрода таракты имеют тамгу гребень ханский атрибут власти . 

 

1 минуту назад, Kenan сказал:

Вы сейчас повторяете ошибку некоторых исследователей, пренебрегая шежире казахов и опираясь на шежире башкиров. 

Майкы би башкирских табынов мог быть тезкой уйшинского Майкы би. Хотя башкирские табыны к нашим скорее всего не имеют отношения.

У коныратов и жагалбайлы есть Мелде би, но это разные племена и соот-но разные личности. 

Если вы намекаете что табыны еще со времен Майкы бия, т.е. со времен ЧХ являются приближенным племенем к чингизидам - то бросайте это дело немедленно )))
Почему по вашей логике коныраты у казахов не роднились с чингизидами? 

 

И все же между торе, таракты, джалаирами и табынами что-то есть, о чем мы с вами пока точно не знаем, но догадываемся. 

 

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

4 минуты назад, Kenan сказал:

Вы сейчас повторяете ошибку некоторых исследователей, пренебрегая шежире казахов и опираясь на шежире башкиров. 

Майкы би башкирских табынов мог быть тезкой уйшинского Майкы би. Хотя башкирские табыны к нашим скорее всего не имеют отношения.

У коныратов и жагалбайлы есть Мелде би, но это разные племена и соот-но разные личности. 

Если вы намекаете что табыны еще со времен Майкы бия, т.е. со времен ЧХ являются приближенным племенем к чингизидам - то бросайте это дело немедленно )))
Почему по вашей логике коныраты у казахов не роднились с чингизидами? 

Майкы би башкирских  табынов не тезка Майкы  бию наших уйсынов. Еще Майкы би есть в шежире алшынов емнип по Валиханову. И у других тоже есть. 

Так что осторожнее надо с такими персонажами как Майкы би, не стоит так сильно газовать. 

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

9 минут назад, Kenan сказал:

Вы сейчас повторяете ошибку некоторых исследователей, пренебрегая шежире казахов и опираясь на шежире башкиров. 

Майкы би башкирских табынов мог быть тезкой уйшинского Майкы би. Хотя башкирские табыны к нашим скорее всего не имеют отношения.

У коныратов и жагалбайлы есть Мелде би, но это разные племена и соот-но разные личности. 

Если вы намекаете что табыны еще со времен Майкы бия, т.е. со времен ЧХ являются приближенным племенем к чингизидам - то бросайте это дело немедленно )))
Почему по вашей логике коныраты у казахов не роднились с чингизидами? 

Сабитов проводил исследование у него есть это в статьях . В 19 век башкирские табыны бежали к своим братьям табынам казахским в Каратабынскую волость где их потомки живут и сейчас . Даже тестировал их он и если не ошибаюсь они r1a как и башкирские табыны но с нашими вроде родства нет.

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

6 минут назад, Zake сказал:

Майкы би башкирских  табынов не тезка Майкы  бию наших уйсынов. Еще Майкы би есть в шежире алшынов емнип по Валиханову. И у других тоже есть. 

Так что осторожнее надо с такими персонажами как Майкы би, не стоит так сильно газовать. 

Валиханов здесь как раз название алшынов Младшего жуза производит от законника Майкы би.

154.jpg

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

1 час назад, elimkaz сказал:

Вы давайте тут ненаворачивайте . Я сам не табын но живу тут и знаю что табыны и адайцы между собой врождовали . Но никогда я не слышал чтоб табыны за туркмен против адайцев воевали и когда такое слышеш конечно горький осадок есть так как тот вклад который сделал Каратабын Богенбай для всего казахского народа и его род в голове не укладывается.  Как может один народ против своего же идти войной да еще с врагами.  А про подрод вы можете сами найти информацию как они получили прозвище КАРАЖОН . И там суть легенды такова что табыны воевали с туркменами . Жесток был тот батыр с туркменами что те дали ему прозвище.  А кто лучше или хуже это вопрос не уместен так как и адайцы и табыны это пальцы одной руки и давно уже стали одним народам.

Заке вы меня простите если обидел, не созла сказал.

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

"Табын мен Адай руының бітімге келуі" 

1840-1850 жж. аралығы Кіші жүздегі рулар арасында өзара барымталар мен жанжалдардың өршіп тұрған кезі еді. Бұл ертеректе басталған аты-шулы Адай мен Кете арасындағы қақтығыстардың үдеген шағы болып табылады. Рулар арасында бұрын болып өткен тайталастар жөнінде еміс-еміс әңгімелер ел аузында әлі күнге дейін сақталған, тіпті кей өңірлерде осындай шайқастарда қаза тапқан жүздеген сарбаздар топтасқан зираттар да кездеседі. Мұрағат құжаттары сол бір қасіретті оқиғалар туралы біршама нақты мәліметтер береді. Кейбір ескі қағаздарда руаралық шайқастардың болған жерлері мен мерзімдері, тіпті құрбандар санына дейін хатталып қалған. Ел ішінде дау-дамайлар мен барымталар болмай тұрмайтыны белгілі, бірақ Кіші жүздегі қақтығыстар ауыл арасындағы барымта шеңберінен әлдеқайда шығып кеткен еді. Мысалы, 1846 ж. қыркүйек айының басында Әлім рулары Адай ауылдарына 2,5 мың адаммен жорыққа шықса, 1849 ж. Адайлар Әлім ауылдарын 3 мың жасақпен шапқан... 
Руаралық текетірестер Әлім руынан басқада руларын да, Дәуіт би басқарған Шөмішті Табын қауымын да шарпыды. Бұрыннан Маңғыстау мен Үстіртте қатар көшіп-қонып, жақын араласып, сыйласып жүрген Адай мен Табын қауымдары арасында да араздықтың оты тұтанған жылдар осы кезең еді. Архив деректері бұл араздықтың шамамен 1846-1847 жж. тұтанғанын көрсетеді. Оған дейін Шөмішті Табын ауылдарының бір бөлігі қыста Хиуа жерлерінде – Әмудария өзенінің қос жағалауын, Қоңырат, Көне Үргеніш, Жанқұт, Қызылкүмбез бен Құлмағыр маңайларын мекендеген. Қалған бөлігі – Сам, Қаратоғай, Шағырлы, Ақшибұлақ, Доңызтау, Борсық құмдары мен Адай ауылдарымен аралас – Маңғыстауды, Көлденең тауының маңы мен Қараған алқабын, Жем мен Сағыз өзендерін қоныстанып келген болатын. Арадағы қақтығыстар салдарынан осы соңғы ауылдар енді Сам, Доңызтау аумақтарына тұрақты шоғырлануға мәжбүр болады. [10, 1-3 пп.] 
1850 ж. шамасында екі ру арасында тағы бір жанжал орын алып қалған. Ауызекі әңгімелер бұл араздықтың арадағы бір құдалықтан шыққанын айтады. Бір қызығы, бұл әңгімені мұрағат құжаттары да растап, оның шамамен 1850 ж. болғанын көрсетеді. Орынбор архивінде сақталып қалған бір шағын ғана құжатта көрсетілген жылы Шөмішті Табын өкілдерінің өздерінің айттырып қойған қыздарын алуға Адай ауылдарына барғаны айтылады. Осы жерде қақтығыс орын алған, Адайлықтар қызды бермей, жанжал қойған. Оның не себепті туындағаны аталмаса да, алдыңғы жылдардағы араздық салдарынан болғаны белгілі сияқты.Бұл оқиға Орынбор Шекара Комиссиясына да жетіп, олар 1850 ж. қазан-қараша айларында осы жағдайдың аныққанығын білуді Орынбор қазақтары Орта бөлігінің аға сұлтаны Арыстан Жантөринге тапсырған. Арыстан сұлтан жоғарыдағы оқиға туралы 1851 ж. 22 маусым күні баяндаған, бірақ Шөмішті Табын ауылдарының Жемнің арғы жағында көшіп-қонып жүруіне байланысты толығырақ мәліметтерді беруді 1852 ж. жазына дейін қалдыруды сұраған. Алайда, Адай мен Шөмішті Табын рулары арасындағы дау-дамайлардың бұл күнде бейбіт шешілгенін көрсеткен. [11, 4-5 пп.] 
Ауыз әңгімелерге қарағанда, бұл дау арты қақтығыстарға ұласып, арада бірлі-жарым шайқастар да орын алған сияқты. Шайқасқа қатысты жер атаулары да сақталған. Осы кезеңде Дәуіт би ел арасына төрелік айтып, арадағы дауды тоқтатуға үлкен себепкер болады. Екі ру арасындағы мәміле Үстүрт өңіріндегі ескі әңгімелерде «Дәуіттің сақал сипары» деген атпен қалған. Осылайша туысқан екі ру мәмілеге келген. Жоғарыдағы аға сұлтан Жантөриннің екі рудың араға үкімет адамдарын салмай-ақ бітіскендерін көрсетуі осы Дәуіт бастаған билердің әрекеті болып табылғаны сөзсіз. Архив қағаздары екі рудың татуласуын 1851 жылмен шамалайды. Негізінде Адай-Табын қарым-қатынастары өз алдына бір тақырыпты құрайды. Ұзақ кезеңдер тату көршілік жағдайында араласып келген қос ру арасында кейбір жылдары жанжалдар да болып қалып отырған болатын. 
Енді ресми архив деректеріне қайта кезек берсек, Кіші жүздің Адай, Табын рулары өзара мәмілеге келіп, әр рудың игі жақсылары – билер, батырлар мен басқа да сыйлы адамдары 1850ж. бас қосып, бұдан былай өзара жанжалдарды тоқтатуға, бейбіт өмір сүруге уәде етіп келісімге келеді. Әр рудың билері мөрлері мен таңбаларын басқан бұл құжат мұрағаттарда сақталған. [12, 176-180 пп. ; 13, 138-143 пп.] 

"Қалнияздың Дәуіт батырға айтқаны" 

Ертеде Маңғыстау атырабында түрікмендермен болған шайқаста жау алдынан шолғыншы болып кеткен Адайдың Орамал Қырықмылтық Қарағұл (Құлқара болуы да ықтимал) деген батыры қаза табады. Бұл қазаға батырдың жан серігі Қожалақ батыр қатты қайғырады. Соны сезген Қалнияз, Қожалақ батырдың қасына келіп, қуат бере сөйлейді: 

Ақ ордасы Адайдың, 
Үлкен үйі Мұңалсың. 
Батыр да өзің, пірде өзің, 
Ұлы жиын құралсын. 
Төрт Мұңалың тұрғанда, 
Басқасы келіп Адайдың, 
Қолыңнан қалай Ту алсын?! 
Қарағұлдың қаны үшін, 
Ағайынның ары үшін, 
Қожалақ, тұрма, қол баста, 
Артыңнан сарбаз шұбалсын. 
Әруаққа сыйынып, 
Ұрандап жауға ат қойсаң, 
Келінберді, Құдайке, 
Ізіне еріп лап қойсаң, 
Әруағың аспай ма? 
Дұшпаның қорқып, қашпай ма? 
Ертең елге барғанда, 
Ерлігің хабар болғанда, 
Қалың Адай жиналып, 
Алдыңнан шашу шашпай ма? 

-деп батырды жігерлендіріп, қайраттандырып, күші әлдеқайда басым жауға қарсы шаптырады. Сөйтсе, Табын руының Дәуіт батыры, 25-30 әскерімен Адайдың жасағына қосылмай, анадай жерде оқшауланып, бөлек тұрған көрінеді. Сонда Қалекең Дәуіт батырдың қасына шауып келіп, жас арасы алшақ ағасы болса да былай деп толғап тұр екен дейді: 

Болғанда әкең - Асау, атаң - Барақ, 
Атағы алты Алашқа кеткен тарап. 
Баласы сол ерлердің Дәуіт едің, 
Халқыңның қызметіне туған жарап. 
Қаза боп жау қолынан Қарағұлым, 
Адайдың шалыққанда туы құлап. 
Танымас жат кісідей оқшауланып, 
Батыр-ау, тұрғаның ба сенің, шыдап? 
Ішінде Дәуіт батыр бар деп сөз қылмай ма, 
Болса да жақсы-жаман хабар тарап? 
Жолы деп Асау-Барақ әруағының, 
Асар тұр туын жықпай, сізге қарап. 
Сиынып атаңыздың әруағына, 
Ерлердің шаппайсыңба басын құрап? 
"Барақ" деп Дәуіт шапса қолды бастап, 
"Бекет" деп Асар шапса жолды бастап, 
Қайырмай Адай, Табын кетерме екен 
Сүйегін Қарағұлдың жауға тастап? 

-дегенде, ата-бабасының әруағы жебеп, Дәуіт батырдың делебесі қозып, намыс оты тұтанып, бес қаруын асынып атойлаған Адайларға қосыла шауып, қас қағым сәтте түрікмендерді қырып, аман құтылғандарын түре қуып, Қарағұлдың сүйегін жау қолынан алып шыққан. 

Осы жырда Дәуіт батыр әскерімен Адай жасағына қосылмай тұрғаны. Екі рудың жанжалы ушығып, бір бітімге келмей тұрған кезі болуы мүмкін. Жалпы бұрыннан Адай, Табын нағашы-жиенді болып келеді. Дәуіт атамыз жау келгенде Адай, Табын деп бөлінбей жауға шапқан. 

НҰРБОЛ СӘРСЕНБАЙҰЛЫ

Маңғыстау облысы, Бейнеу ауданы,  6 қаңтар 2019 жыл.

(РУХАНИ ЖАҢҒЫРУ, ЖАСТАР ЖЫЛЫ)

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

1 hour ago, elimkaz said:

Сабитов проводил исследование у него есть это в статьях . В 19 век башкирские табыны бежали к своим братьям табынам казахским в Каратабынскую волость где их потомки живут и сейчас . Даже тестировал их он и если не ошибаюсь они r1a как и башкирские табыны но с нашими вроде родства нет.

Все что я знаю что наши табыны относятся к старкластеру емнип, а их табыны к R1a

В общем вокруг Майкы би есть и мифы и правдивые данные. К примеру то что он якобы предок всего Старшего жуза явный миф. 

1 hour ago, Zake said:

Майкы би башкирских  табынов не тезка Майкы  бию наших уйсынов. Еще Майкы би есть в шежире алшынов емнип по Валиханову. И у других тоже есть. 

Так что осторожнее надо с такими персонажами как Майкы би, не стоит так сильно газовать. 

Свои шежире считаете подделкой а на башкирские свободно опираетесь. Лишь бы подальше от "альфа самцов" уйти да?

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

3 минуты назад, Kenan сказал:

Все что я знаю что наши табыны относятся к старкластеру емнип, а их табыны к R1a

В общем вокруг Майкы би есть и мифы и правдивые данные. К примеру то что он якобы предок всего Старшего жуза явный миф. 

Свои шежире считаете подделкой а на башкирские свободно опираетесь. Лишь бы подальше от "альфа самцов" уйти да?

Впервые слышу чтоб у табынов был старкластер.  Если я не ошибаюсь у них свой кластер отдельно от старкластера.

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

8 minutes ago, elimkaz said:

Впервые слышу чтоб у табынов был старкластер.  Если я не ошибаюсь у них свой кластер отдельно от старкластера.

Мб перепутал с тама

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

42 минуты назад, Kenan сказал:

 

Свои шежире считаете подделкой а на башкирские свободно опираетесь. Лишь бы подальше от "альфа самцов" уйти да?

Я не писал что шежире - подделка.  К нему нельзя подходить буквально по линии предки-потомки. 

Короче отсылка к Майкы би не факт. Неприлично много у кого он значится предком. 

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

26.12.2019 в 18:49, elimkaz сказал:

Сабитов проводил исследование у него есть это в статьях . В 19 век башкирские табыны бежали к своим братьям табынам казахским в Каратабынскую волость где их потомки живут и сейчас . Даже тестировал их он и если не ошибаюсь они r1a как и башкирские табыны но с нашими вроде родства нет.

сейчас количество естеков тестированных выросло

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

5 часов назад, asan-kaygy сказал:

сейчас количество естеков тестированных выросло

 

Почему естек? Казахи ведь этим словом называли хантов Юго-Западной Сибири.

 

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

5 минут назад, АксКерБорж сказал:

 

Почему естек? Казахи ведь этим словом называли хантов Юго-Западной Сибири.

 

башкир так они называли

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

12 минут назад, asan-kaygy сказал:

башкир так они называли

 

Первые русские остяками называли хантов, вероятнее всего от башкирского и татарского "истәк" и казахского названия "естек". 

Позже казахи иногда и самих башкир стали так называть. Почему не понятно.

Насколько мне известно, это название у казахов несет уничижительный тон.

 

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

1 минуту назад, АксКерБорж сказал:

Первые русские остяками называли хантов, вероятнее всего от башкирского и татарского "истәк" и казахского названия "естек". 

Позже казахи иногда и самих башкир стали так называть. Почему не понятно.

Насколько мне известно, это название у казахов несет уничижительный тон.

Насчет уничижительного это вряд ли

А насчет того что название появилось позже и идет от остяков, это вряд ли. Естеков по летописям раньше упоминали

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

26.12.2019 в 20:31, elimkaz сказал:

Впервые слышу чтоб у табынов был старкластер.  Если я не ошибаюсь у них свой кластер отдельно от старкластера. 

О происхождении казахского рода табын.

https://www.academia.edu/13609480/О_происхождении_казахского_рода_табын_The_Russian_Journal_of_Genetic_Genealogy._Volume_4_No_2_2012_Volume_5_No_1_2013_._C._13-16

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Для публикации сообщений создайте учётную запись или авторизуйтесь

Вы должны быть пользователем, чтобы оставить комментарий

Создать аккаунт

Зарегистрируйте новый аккаунт в нашем сообществе. Это очень просто!

Регистрация нового пользователя

Войти

Уже есть аккаунт? Войти в систему.

Войти


×
×
  • Создать...